Zoeken in deze blog

woensdag 1 augustus 2012

Het merk “BYGRNY”: interview met ontwerper Gurney Tuart




Gurney Tuart

World Fashion sprak in Amsterdam met een upcoming talent Gurney Tuart (25). Een veelzijdige designer, die ook werkzaam is als kinderleidster bij een kinderopvang. Ik werd helemaal blij bij het zien van het exclusieve en  100% Fashionable T-shirt. Dus om een interview gevraagd en Gurney Tuart hapte toe en stemde in. Ze vertelt hier meer over haar ideeën en inspiratie.



Wie is BYGRNY?
BYGRNY is Gurney Tuart en dat staat voor: je dromen verwezenlijken en uitwerken. Die inspiratie zie je terug in haar ontwerpen, met de vele gezichten van beroemdheden die haar collecties kenmerken. Hiermee onderscheidt ze zich van de andere, jonge ontwerpers en drukt ze een geheel eigen stempel op haar creaties. Gurney Tuart is met BYGRNY begonnen in April 2012.




1. Vertel ons eens kort iets over jezelf?
Ik ben Gurney Tuart 25 jaar oud en ik woon in Amsterdam Noord. Ik heb jaren in Rotterdam gewoond, maar ben op mijn 10e verhuisd naar Amsterdam
2. Wat wilde je vroeger worden en komt dat in de buurt van wat je nu doet?
Vroeger wou ik heel graag model worden. Ik hield van de catwalk en alles eromheen. Hoewel ik altijd geïnteresseerd was in het werk van een model, groeide mijn interesse naar Fashion en het ontwerpen daarvan steeds meer. 


3Wat was de eerste stap in de richting van het werk wat je nu doet?
Mijn eerste stap was op verzoek shirtjes ontwerpen voor mensen en het mooi bewerken met studs en steentjes. Ik kwam snel achter dat het werken en bewerken van shirts, mijn passie is. Dit is het! Dit is een teken, dit is het lot, het moest zo wezen! Mijn passie en liefde voor het bewerken van shirts is een onderdeel geworden van mijn leven.


4. Is er iets in jouw werk wat je onderscheidt van anderen?
Ik laat mijn verhaal terugkomen in mijn shirts en alles waar ik over droomde als klein meisje komterin terug. Bv ster: ik zei altijd als klein meisje, ik word een ster als ik groot word en als je niet oplet zeg ik het nog steeds haha. Ik ga dromend door het leven, vandaar mijn quote: I had this dream tobe a star and fearless with my ambitions!

5. Welke ontwerpers bewonder je zelf en om welke reden?
Ik bewonder iedereen die een beroep kan maken van zijn of haar passie. Ik heb bij dezen ook geen favoriete ontwerper, maar waar ik wel helemaal weg van ben, is de stof (kwaliteit) van Givenchy.

6. Je nieuwe collectie heet BYGRNY. Wat zijn je inspiratiebronnen geweest voor deze collectie?
Mijn nieuwe collectie heet Molisa en mijn inspiratie was natuurlijk Leonardo da Vinci’s meesterwerk, de Mona Lisa schilderij. Ik heb niet veel verstand van kunst, maar de glimlach van de Mona Lisa, die vaak als 'mysterieus' omschreven wordt is me altijd bijgebleven en ook weer iets uit mijn jongeren jaren waar ik dol op was.
7. Was het altijd al je droom om ontwerpster te worden of was je vroeger in hele andere dingen geïnteresseerd?
Naast mijn interesse voor modellenwerk, hou ik heel erg van kinderen. Ik wilde vroeger mijn eigen kinderdagverblijf. Ik werk op dit moment 2 dagen in de kinderopvang en dit werk doe ik met veel plezier. Ik kan niet wachten totdat ik mijn eigen kinderen hebt.
8. Over welke kwaliteiten moet je volgens jou beschikken om te slagen in dit vak?                                Het eist veel discipline. Het is hard werken en doorzetten en vooral in jezelf geloven! Blijf uniek in je werk en de rest komt vanzelf.
9. Tot slot, vertel ons eens je grootste droom?
Mijn grootste droom is een eigen BY GRNY fabriek te hebben en winkels met daar boven mijn naam“BY GRNY".




Het is een ontzettend warme meid mét toekomst, dat weet ik zeker! We zullen nog veel van haar zien en horen!
Volg BY GRNY voor de special edition, De Monalisa!
Twitter: @bygrny

Haal nu je BY GRNY T-shirt bij:
Verkoopadressen:
Fifty Five 2 – Amserdam                                                                                                                           Bijlmerplein 552
Swagstore – Rotterdam
Oppert 292
Joe’s it is – Amsterdam
Jan Pieter Heijestraat 186-H

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten